Om lokaal zaken doen te stimuleren gaat BIZ Halfweg-Molenwatering van start met de campagne ‘Koop Lokaal’. Doel: het verbinden van lokale ondernemers op het bedrijventerrein om besparing, omzet én verbinding te laten ontstaan. Wethouder Leon Soeterboek sprak donderdag met BIZ-bestuursleden Ronald van der Vlies en Roy Verduyn.
Op bedrijventerrein Halfweg-Molenwatering in Nissewaard zijn meer dan 300 bedrijven actief. Dag in, dag uit wordt er veel werk verzet op het bedrijventerrein. Daarbij ligt de focus vaak op de eigen organisatie, het eigen pand, de eigen omgeving. Contact met de buurman, laat staan met die verre buurvrouw aan de andere kant van het bedrijventerrein is er vaak weinig.
“Doordat de bedrijven op het bedrijventerrein elkaar beter weten te vinden ontstaat er altijd voordeel. Zo weten ondernemers wat er ‘te koop’ is in de buurt, is er ruimte om samen te werken én zijn er kansen om lokaal in te kopen. Dat scheelt in tijd, vervoersbewegingen én geld”, aldus BIZ-bestuurslid Ronald van der Vlies.
Mede-bestuurslid Roy Verduyn vult aan: “met het project ‘Koop Lokaal’ bevorderen wij graag de samenwerking en het lokaal zaken doen. Op onze website is er op de pagina www.bizhm.nl/ondernemers een overzicht te vinden van alle bij ons bekende bedrijven, met een onderverdeling in type bedrijf: wel zo makkelijk!”
‘Koop Lokaal’ is één van de acties die de BIZ uitvoert ten behoeve van een schoon, heel en veilig bedrijventerrein, met een sterke positie in de regio, zodat ondernemers hun netwerk vergroten, inkomsten genereren én besparen op inkoop!
Op www.bizhm.nl vinden geïnteresseerden meer informatie.
Heb jij iets gezien, meegemaakt of staat er nog iets bijzonders te gebeuren? Tip onze redactie. Je kan ons een WhatsApp sturen of mailen naar: [email protected]